XI. Národní seminář informačního vzdělávání
Učící knihovník jako aktér edukačních výzev 21. století. Konference proběhne 29.–30. května 2024.
Využíváme designové metody, hledáme místo technologií ve vzdělávání a učíme se z dat. Rozvíjíme knihovnickou tradici a hledáme cesty vpřed. Žijeme na rozhraní. Jsme KISK.
Studujte v prezenčním či kombinovaném studiu. Vyberte si jednu ze studijních profilací nebo jimi studujte napříč vlastní cestou. Všechny profilace a dílčí témata vychází z informační vědy a jsou vzájemně provázány.
KISKed je značka kurzů univerzitního celoživotního vzdělávání, které poskytuje naše katedra. Každý semestr otevíráme kurzy, které přispívají k dalšímu zvýšení profesní reputace, ještě lepšímu uplatnění na trhu práce a rozvoji znalostní společnosti.
Děje se toho spoustu, mnoho zajímavých debat, akcí, workshopů, koncertů, divadel, filmů. Člověk sice nestíhá všechno, ale alespoň nějaká ochutnávka se stíhá. Chtěla jsem si tu zachytit několik akcí (právě takovou menší ochutnávku) za poslední dva měsíce, které se mi nějak pojí s KISKem či obecně se studiem a utváří tak pěkně barevnou paletu všeličeho. […]
S kolegy jsme vytvořili společnou kolektivní monografii na téma vzdělávání v imersivní virtuální reality. Měl jsem možnost především napsat teoretickou kapitolu: Theoretical Background of Education and Research in iVR a participovat na dvou empirických studiích: Implementing Collaborative iVR into Libraries a Implementing Didactic Principles in VR for Language Education. Kniha vyšla v angličtině v MuniPressu.... Continue Reading →
#KISK #UX #research #architecture Jana Matyášová, UX nadšenkyňa a výskumníčka, zdieľa svoj neobvyklý príbeh, ako prešla z oblasti...
How do we design public spaces and the environment that we live in? Do we perceive ourselves as a part of such a design process and how can we integrate our needs into it? Are cities designed in an accessible and inclusive way? And what about the playfulness and attractiveness? Those and many more questionsContinue reading "Lidé ~ Města ~ Design | The Urban Design Process | Book Review"
O čem píší naši edtechaři a edtechařky?
Zdroje MAREŠ, Jiří. Edukace založena na důkazech: inspirace pro pedagogický výzkum i školní praxi. Pedagogika [online]. 2009, 2009(3), 232–258 [cit. 2024–05–15]. ISSN 2336–2189. Dostupné z: http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1012&lang=cs SMITH,...
Příspěvek ke konferenci v rámci ISKM06 Učící se společnost Knihovna Linköping, ŠvédskoV kontextu knihoven se ve vztahu ke vzdělávání nejčastěji řeší tematika čtenářské gramotnosti dětí a mládeže, případně informační a mediální gramotnosti studentů...
Do vzdělávacího systému vplouváme skrze povinnou školní docházku, aniž bychom si jeho význam mnohdy plně uvědomovali. Vzdělávání je vnímáno jako nezbytná součást života, bez níž se v dnešním světě jen těžko prosadíme. Pro někoho však je tato otázka naprosto...
Vzdělávací systém v České republice čelí řadě výzev, mezi které patří i nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělání. Tyto nerovnosti se projevují v různých podobách, ať už jde o nerovnosti mezi muži a ženami, mezi studenty z různých socioekonomických...
O čem píší naši designéři a designérky?
Archív Lucky CiranovejKeď som sa pripravovala na tento rozhovor, pozrela som si tvoj profil. Máš naozaj bohaté CV plné pracovných skúseností zo Slovenska aj zo zahraničia. Momentálne pôsobíš vo VAIA — Výskumnej a inovačnej autorite Úradu vlády Slovenskej...
Lenka Sakálošová aktuálně působí jako Lead UX Researcher v Notinu a během její kariéry si prošla kariérním pivotem. Jestli jste jako já noví v oblasti uživatelského výzkumu nebo máte se o něm chcete dozvědět něco nového, přijdete si v rozhovoru s Lenkou...
Recenze: Feminist Designer — On the Personal and the Political in Design (Alison Place) „Feminist design is not just a thing you do; it’s how you do every thing.“ [1] Alison Place je designérka, vysokoškolská vyučující a výzkumnice. Působí jako...
Photo by Timon Studler on UnsplashÚčelem eseje je prozkoumání UX ve veřejném prostoru současně s problematikou vizuálního smogu. Inspirací ke zvolení daného tématu „Nahlédnutí do problematiky UX ve veřejném prostoru a vizuálního smogu“, mi byla přednáška...